De wet- en regelgeving in ons land kan erg ingewikkeld zijn. Wij vinden het belangrijk dat iedereen de weg weet te vinden in de wereld van wetten, regelingen, formulieren en (overheids)instellingen.
De Sociaal Raadslieden van Stichting Welzijn Alblasserdam geven informatie en advies over uitkeringen, belastingen, wonen, werken, studiefinanciering, consumentenzaken, echtscheiding en vreemdelingenzaken.
De Raadslieden zijn aanwezig op maandagmiddag en op dinsdag en donderdag tussen 09.00 uur tot 16.30 uur.
Het Brughuis, Ieplaan 2, 2951 CB, Alblasserdam U dient een afspraak te maken door te bellen of mailen: T: 078 - 202 11 11 E: info@stichtingwelzijnalblasserdam.nl
Vraag uw toeslagen (tijdig) aan!
In 2020 zijn er enkele wijzigingen doorgevoerd bij de Belastingdienst waardoor het kan zijn dat u alsnog recht heeft op toeslagen ondanks dat uw inkomen boven de (voorheen) gestelde toetsingsinkomensgrens ligt. Middeninkomens komen bijvoorbeeld voor kindgebonden budget in aanmerking, aangezien deze toeslag langzaam afneemt met het toenemen van het inkomen. Bij welk inkomen het nul is, hangt af van het aantal kinderen, hun leeftijd en of u wel of geen toeslagpartner hebt.
De meeste toeslagen moet u aanvragen vóór 1 september van het volgende jaar. Om de toeslagen te krijgen over 2022 heeft u dus tot 1 september 2023 de tijd. Er is één belangrijke uitzondering: kinderopvangtoeslag moet u aanvragen binnen 3 maanden na de maand waarin uw kind voor het eerst naar de opvang gaat. Voor het aanvragen en wijzigen van uw toeslagen kunt u contact opnemen via 078-202 11 11 of info@stichtingwelzijnalblasserdam.nl. Belangrijk is dat u in het bezit bent van een Digi-D. Bent u dit niet, dan kan dit ook aangevraagd worden bij de Sociaal Raadslieden.